perjantai 18. syyskuuta 2015

Elikkäs viestinnän oppimisblogia, häh?

Kuka säää oot?

Moi oon Anni ("moi Anni!!") ja oon alunperin kurulainen tytsy, mutta asun opiskeluiden ajan nyt Tampereella. Tampere on mulle entisestään aika tuttu paikka ― oon käyny useesti ja osaan suunnistaa paikasta toiseen, mutta oon oppinu myös tosi paljon uutta. Tääl on ihan mukava asustella, kaikki on kätevästi lähellä. 
Käyn isoskoulutusta Ylöjärvellä, ja se on mun mielestä mainitsemisen arvonen asia, koska se on niin lähellä mun sydäntä. 💗
Alotin Sammon keskuslukion viestintälinjalla nyt syksyllä ja tän blogin ideana on oikeestaan päivitellä sitä kaikkea mitä viestinnän puolella duunaillaan. Blogi on siis pystyssä n. kolmisen vuotta ja postaan tänne kursseista fiiliksiä ja infoa + kuvia projekteista joita tehdään. 

Miks just viestintälinja?

Miksei? Viestinnnällä on ihan kaikkea; mediajuttuja, journalismia, videokuvausta, äänityötä ja jonkin verran graafista suunnittelua, eli siis kaikkea mitä tulevaisuuden maailmassa voi tarvita. Siksi viestintä. Uskon, että se on hyväksi tulevaisuuden ammattia miettien.. Ja sieltä löytyy kaikki mikä minua kiinnostaa. Lisäksi se on hyvä vastapaino lukion teoreettiselle opiskelulle, kun pääsee itse tekemään oikeasti jotain, vaikka välillä deadlinet  ja projektit saattavat tuntua ahdistavilta. No, kaikkeen tottuu.
Lukion aikana kuuluu suorittaa pakollisesti väh. 12 viestinnän kurssia, jotka koostuu monista erilaisita vaihtoehdoista, joista sitten valitaan itselle sopivat oman kiinnostuksen mukaan. Itselläni on suunnitteilla ensimmäiselle vuodelle kaikille viestinnän  ykkösille pakollisten perehdytyskurssin (VIK1:n) ja journalismi 1:n (VIK2) lisäksi ääni 1 (VIK4), video 1 (VIK5) ja ilmaisutaito 1 (VIK6). . 

Ja niin.. Ei kai mulla muuta. 👍

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti